zaterdag 7 juli 2012

Victorian Tussy Mussy

Wat een grappige naam eigenlijk!!!!

Je zag ze voor het eerst in Frankrijk in de achtiende eeuw, .
De vrouwen droegen toen soms een klein boeketje van verschillende bloempjes in een zilveren konische houder, dit werd de Tussy Mussy genoemd .

Ik heb me dan ook een beetje hierdoor laten inspireren .
Onlangs kreeg ik enkele lege konen van garen en dacht : wat kan ik hier nu mee.........

Ik ben ze gaan beplakken met muziekpapier en stof en de basis was geboren..........

                                 Aan de onderkant heb ik een gordijnflos bevestigd................

daarna ben ik ze gaan beplakken met leuke versiersels.......

                                               heb ik een berenkopje genaaid......................

                                    en afgewerkt met verschillende kantjes en lintjes.......

                            en zo is de Tussy Mussy een nostalgische decoratie geworden...........

                                                        in een mooi victoriaans jasje.......




3 opmerkingen:

Dank je voor je reactie !!!!!

<bgsound src="http://youtu.be/LDfS4UAGkA0"></bgsound>